کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم
این کمیته با ترکیب و وظایف مندرج در بند ب ماده یک مصوبه شماره 192087/ت50328ه مصوب مورخ 28/12/1392 هیات محترم وزیران برای اجرای وظایف پیشبینی شده اجرای برنامه ششم و هفتم نقشه راه اصلاح نظام اداری، احکام قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله مواد 90و 91 قانون مذکور سایر مقررات مربوطه به ارتقاء فرهنگ سازمانی، تکریم ارباب رجوع،ساماندهی رسیدگی به شکایات، سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری در دستگاه های اجرایی تشکیل می شود.
اهم وظایف کمیته سلامت اداری و صیانت ار حقوق مردم
تعیین مصادیق اختصاصی حقوق متقابل مردم و دستگاه
تهیه برنامه عملیاتی صیانت از حقوق مردم شامل اهداف، سیاست و راهبردها، اقدامات
بازنگری قوانین و مقررات در جهت تثبیت حقوق مردم و پاسخگویی دستگاه
راهبری و نظارت بر استقرار برنامه صیانت از حقوق مردم
تدوین برنامه سنجش و اندازه گیری میزان رضایت مندی مردم از نحوه ارایه خدمات دستگاه و تکریم ارباب رجوع
تنظیم برنامه اجرایی ارتقای سلامت و مبارزه با فساد اداری دستگاه و راهبری استقرار آن
شناسایی گلوگاه های فساد در دستگاه اجرائی و برنامه ریزی برای پیشگیری، نظارت و مقابله با آن
بازنگری در قوانین و مقررات با رویکرد پیشگیری، بازدارندگی و برخورد قاطع با متخلفان
تدوین شاخص های سلامت و سنجش و پایش میزان سلامت و فساد اداری و رفع گلوگاه های فساد
سنجش و آسیب شناسی وضع موجود فرهنگ سازمانی دستگاه، تدوین برنامه بهبود فرهنگ سازمانی
بازنگری و نظارت بر فرآیند رسیدگی به شکایات و رفتار مدیران و کارکنان و اصلاح قوانین و مقررات در این حوزه