منشور اخلاقی اداره کل راه آهن خراسان در ارتباط با مردم ، ارباب رجوع و همکاران :
ما کارکنان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پیشگاه خداوند متعال و به منظور تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع خود را مقید به اجرای رسالت ، اصول و منشور زیر دانسته و در این راستا پیمان می بندیم .
§ خدمتی صادقانه و بی توقع به مردم ،مشتریان و ارباب رجوعان ارائه دهیم .
§ نسبت به رعایت تمام و کمال ادب ، احترام و متانت به ارباب رجوع اهتمام ورزیم.
§ به موقع ،منظم وآراسته در محل کار حاضر شویم .
§ احساس مسئولیت و تعلق سازمانی به شرکت راه آهن و اهداف آن را در خود بپروارنیم .(نخست شرکت راه آهن ، سپس من و همه در خدمت مشتریان )
§ مشتریان را با حقوق خود در قبال صنعت حمل و نقل ریلی آشنا نماییم .
§ در راستای افزایش ایمنی در صنعت حمل و نقل ریلی اهتمام ورزیم و فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی را در بین جامعه به عنوان یک حمل و نقل مطمئن و ایمن گسترش دهیم .
§ در اجرای رسالت سازمانی که همانا ارائه خدمات بهتر، سریع تر و مطلوب تر است ، با شعار افزایش بهره وری تمامی همت و تلاش خویش را بکار بندیم .
§ سیاست مشتری محوری و شعار حق با مشتری است را در انجام امور مد نظر قرار دهیم .
§ در راستای رشد حمل و نقل ریلی با استفاده بهینه از امکانات موجود و بالابردن سرعت سیر تلاش نماییم .
§ فرآیندها و روشهای انجام کار را با هدف جلب رضایت مشتریان به صورت مستمر اصلاح نماییم .
§ برای انجام مطلوب وظایف ،دانش و مهارت خود را ارتقاء دهیم
§ در حفظ پاکیزگی و زیبایی محیط کار ، تجهیزات ،وسایل حمل و نقل ریلی ،ایستگاهها و فضای اطراف خطوط راه آهن و ... اهتمام ورزیم .
§ وظایف محوله و مرتبط با ارباب رجوع را بصورت موثر ، کارآمد و منطبق با قوانین و مقررات شرکت انجام دهیم .
§ در ایجاد نگرش مثبت ، نسبت به راه آهن در مراجعان کوشش نماییم .